Próg zwalniający wyspowy PZP-2 / PZP-3
Próg zwalniający wyspowy (symbol PZP) stosuje się w taki sam sposób jak progi zwalniające, szczególnie w miejscach gdzie występuje ruch autobusowy w celu zapewnienia komfortu pasażerom podczas przejeżdżania przez próg, a jednocześnie wymuszając spowolnienie prędkości samochodów osobowych.
Nasz próg wyspowy można skonfigurować w dowolnym wymiarze aczkolwiek ten najbardziej popularne wymiary to 1800 x 2000 x 65 mm (16 elementów) oraz 1800 x 3000 x 65mm (24 elementy). Próg wykonany jest w tworzywa PCV, całość progu zwalniającego wyspowego PZP malowana jest farbą do znakowania jezdni w kolorach biało czerwonym, biało czarnym lub jednolicie, dodatkowo biała obwódka w obu przypadkach pokryta jest warstwą mikrokulek szklanych w celu zapewnienia lepszej, widoczności w nocy poprzez odblask.
Elementy montażowe:
PZP-2 – KKXPZP2
PZP-3 – KKXPZP3
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 października 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach Dz.U. 2021 poz. 2066
Zmieniający akt: Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach Dz.U. 2003 nr 220 poz. 2181 (z późniejszymi zmianami)

Krajowa Ocena Techniczna |
Nr IBDiM-KOT-2017/0033 wydanie 3 |
Progi zwalniające podrzutowe z tworzyw sztucznych |
21.07.2017r. - 21.07.2027r. |
Nazwa | Symbol | Wymiar D x S x W (mm) | Waga (kg) | Maksymalna ilość na 1 palecie* |
Element wewnętrzny | PZP-W | 500 x 450 x 65 | 18 | b.d. |
Element skrajny boczny | PZP-SB | 500 x 450 x 65 | 18 | b.d. |
Element narożny lewy | PZP-NL | 500 x 450 x 65 | 18 | b.d. |
Element narożny prawy | PZP-NP | 500 x 450 x 65 | 18 | b.d. |
Element skrajny górny | PZP-SG | 500 x 450 x 65 | 18 | b.d. |